خریدوفروش حج تمتع : قیمت فیش حج تمتع یا واجب در فروشگاه یا دفتر جوازدار انتقال حج

خریدوفروش حج تمتع : قیمت فیش حج تمتع یا واجب در فروشگاه یا دفتر جوازدار انتقال حج

خرید و فروش فوری فیش حج عمره و تمتع

دفتر حج – حاج صالح

۰۹۱۲۶۸۹۰۳۳۴

خریدوفروش حج تمتع

خریدوفروش فیش حج عمره و تمتع (واجب)

 


به گزارش گروه وبگردی فیش حج، خبر بسیار مهمی را خبر می دهد. اتفاقات اخیر در فرودگاه جده که به تعرض یا به عبارتی شبه‌تعرض دو مامور سعودی به دو نوجوان ایرانی منجر شد، آتش خشم کسانی را که قصد داشتند با سفر به خانه خدا استخوان سبک کنند به همراه داشته است.
گزارش میدانی خبرنگار «اعتماد» نشان می‌دهد در روزهای اخیر بازار خرید و فروش فیش حج کساد شده است و قیمت خرید و فروش فیش‌های عمره تا ٣٠ درصد کاهش را به خود دیده است. پیش از نوروز، فیش حج اعزام ٩۴، تا سه میلیون تومان نیز خرید و فروش می‌شد اما حالا قیمت‌ها بسیار پایین‌تر است چرا که شمار خریداران در روزهای اخیر کاهشی محسوس را تجربه کرده است.

رکود در حج عمره، ثبات در حج تمتع

یکی از فعالان بازار خرید و فروش فیش حج در پاسخ به سوال خبرنگار «اعتماد» درباره قیمت فیش‌های عمره و تمتع گفت: اگر قصد فروش فیش عمره دارید، دست نگه دارید. من این روزها به تمام کسانی که می‌خواهند فیش عمره بفروشند توصیه کرده‌ام که صبر کنند چون قیمت‌ها در بازار بدجوری شکسته است.
وی درباره قیمت‌ها قبل از نوروز و در حال حاضر گفت: ما فیش را تا ۵ /٢ میلیون تومان هم می‌فروختیم اما بعضی همکاران‌مان حتی تا ۵ /٣ میلیون تومان نیز مشتری داشتند اما فعلا اگر کسی طالب فیش حج عمره باشد می‌تواند با قیمت‌هایی به مراتب پایین‌تر مثلا در حدود یک میلیون و ٧٠٠ هزار تومان برای خود فیشی خریداری کند.
وی در پاسخ به این سوال که شما فیش را چند می‌خرید، گفت: من بین یک میلیون و ۵٠٠ تا یک میلیون و ٧٠٠ هزار تومان فیش اعزام امسال شما را می‌خرم البته فعلا مشتری ندارم و این خرید موکول به یافتن مشتری است. او گفت: می‌توانید اطلاعات‌تان را به ما بسپارید تا برای‌تان مشتری پیدا کنم و برای خرید اقدام کنم هرچند باز هم می‌گویم بازار امروز و این روزها بازار خوبی نیست و اگر پولی نیاز ندارید چند ماهی صبر کنید آب‌ها از آسیاب بیفتد. وی درباره قیمت فیش حج تمتع گفت: قیمت آن بستگی به این دارد که سال اعزام و زمان ثبت‌نام کی بوده است. همچنین باید در نظر داشت که سفر از کدام شهر است. فیش‌هایی که سفر آن از تهران است و از فرودگاه‌های تهران پرواز انجام می‌شود گران‌تر هستند. وی درباره فیش حج تمتع که در سال ١٣٨۴ ثبت‌نام آن انجام شده است و امسال در لیست اعزام قرار دارد گفت: این فیش از گران‌ترین فیش‌ها است و قیمت خرید ما از مشتریان ١٩ میلیون تومان است.

خریدوفروش حج تمتع

اپراتور یکی دیگر از شرکت‌های خرید و فروش فیش حج درباره قیمت فیش حج تمتع گفت: فیش حج تمتعی که سال ١٣٨۴ ثبت نام شده و امسال آماده پرواز است ٢٠ میلیون تومان است. این فعال در زمینه خرید و فروش فیش حج، درباره قیمت خرید فیش حج عمره با اولویت ٣٠٠ گفت: این فیش در حال حاضر به قیمت دو میلیون تومان به متقاضی فروخته می‌شود. او در پاسخ به این سوال که قیمت خرید چقدر است، گفت: فعلا فیش عمره نمی‌خریم چون روز به روز تعداد مشتریان‌مان در حال کاهش است.
او وضعیت فعلی خرید و فروش فیش حج را راکد خواند. به نظر وی این رکود بیشتر در بخش حج عمره است اما در بازار فیش حج تمتع تغییر خاصی ایجاد نشده است و متقاضیان همچنان خواهان حج تمتع هستند. او اذعان کرد: در شرایط فعلی متقاضیان حج عمره نزدیک به ۴٠ درصد کاهش داشتند. او گفت: متقاضیان حج تمتع همواره بسیار اندک هستند و تعداد اندک آنها در حال حاضر نیز تغییری نکرده است.

کاهش ۵٠٠ هزار تومانی نسبت به قبل از عید

این‌بار به جای فروشنده در مقام یک خریدار با یکی از فعالان خرید و فروش فیش حج تماس گرفتیم. وی درباره قیمت فیش حج تمتع برای اعزام امسال گفت: این فیش را در حال حاضر به قیمت ٢٠ میلیون تومان به متقاضیان آن خواهیم فروخت. همچنین قیمت فیش حج عمره با اولویت ٣٠٠ هم دو میلیون تومان است. وی درباره تاثیرات اتفاقات اخیر در عربستان گفت: این اتفاقات زودگذر است زیرا مردم ایران سفر حج را با تمام وجود دوست می‌دارند و به همین خاطر اتفاقاتی از این دست نمی‌تواند عشق مردم را کاهش دهد.
وی با این وجود پیش‌بینی کرد برای مدتی کوتاه قیمت خرید وفروش فیش حج کاهش یابد اما تغییرات قیمتی فعلا چندان زیاد نبوده و قیمت‌ها ۵٠٠ هزار تومانی کاهش یافته است. او در توضیح این مطلب افزود: این کاهش قیمت تنها به تعرض به دو زایر ایرانی ارتباط ندارد بلکه بیشتر تحت تاثیر تیره شدن روابط ایران و عربستان بوده است.
درست زمانی که وی درباره عدم تاثیر اتفاقات اخیر بر قیمت فیش‌ها سخن می‌گفت، به یک فروشنده اعلام کرد فیش عمره اعزام ٩۴ بیشتر از یک میلیون و ۵٠٠ هزار تومان قیمت ندارد.

دو میلیون تا سه میلیون و ٨٠٠ هزار تومان، هزینه اقامت ١٠ روزه در عربستان

پرواضح است که همه هزینه سفر به حج، محدود به هزینه فیش و روادید نیست. بلکه برای حضور در عربستان باید هزینه اقامت و خورد و خوراک را نیز در نظر گرفت. در همین رابطه یکی از شرکت‌هایی که اقدام به راه‌اندازی کاروان حجاج می‌کند، گفت: در حال حاضر شرکت ما جای خالی برای کاروان‌ها ندارد اما حداقل هزینه ١٠ روز اقامت در عربستان به ازای هر فرد دو میلیون و ۴٠ هزار تومان است. البته کسانی هم که تمایل دارند از امکانات بهتر و بیشتر در هتل محل اقامت خود استفاده کنند طبعا باید هزینه بالاتری بپردازند. کاروان‌هایی که از طرف شرکت ما به عربستان مسافر می‌برند برای امکانات بیشتر نهایتا و به ازای هر نفر سه میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دریافت می‌کنند.
وی درباره اینکه اگر کسی فیش حج نداشته باشد شرکت مزبور چه کمکی به وی می‌کند، گفت: شرکت ما البته در کار خرید و فروش فیش حج نیست اما به دلیل علاقه‌ای که به زوار خانه خدا داریم یکی از مدیران متقاضیان را برای دریافت فیش یاری می‌کند. شرکت دیگری که به سوالات «اعتماد» پاسخ داد، گفت: هزینه ١٠ روز هتل در عربستان بین دو تا دو و نیم میلیون تومان است. اگر فیش اولویت ٣٠٠ داشته باشید، به این معناست که ۵٠٠ هزار تومان برای تهیه آن هزینه کردید. البته در این مدت ٧٠٠ هزار تومان سود به روی فیش آمده است که در نتیجه در صورت پرداخت یک میلیون تومان می‌توانید برای حج عمره اقدام کنید.
او درباره تهیه فیش گفت: البته شرکت‌هایی از این دست نباید به خرید و فروش فیش اقدام کنند اما با توجه به اینکه متقاضیان فیش زیاد هستند، مدیران ما این کار را انجام می‌دهند. در حال حاضر قیمت فیش حج عمره با اولویت ٣٠٠، سه میلیون تا سه میلیون و ۵٠٠ هزار تومان است.
این کارمند یکی از شرکت‌های زیارتی درباره میزان متقاضیان بعد از اتفاقات اخیر عربستان گفت: هنوز تغییر خاصی در قیمت‌ها ایجاد نشده است اما متفاضیان اندکی کاهش داشتند که به نظر می‌رسد در آینده این روند ادامه یابد و قیمت هم تحت تاثیر کاهش متقاضیان کاهش پیدا کند.

عدم امنیت ریشه دلالی در بازار فیش حج

یکی از فعالان بازار خرید و فروش فیش حج در پاسخ به این سوال «اعتماد» که غالبا چه کسانی فیش حج خود را می‌فروشند، گفت: برخی به این کار به شکل یک سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند، وقتی پول دارند ثبت‌نام می‌کنند تا در موقع مقتضی با سود ویژه بتوانند فیش‌های‌شان را بفروشند. وی در جواب این پرسش که آینده کارتان را چگونه می‌بینید، گفت: فکر کنم سال سختی در پیش داشته باشیم. بازار حداقل برای شش ماهی راکد می‌شود و اگر شما رسانه‌ها دست برندارید این رکود و کاهش قیمت می‌تواند بیش از این نیز طول بکشد. این بدان معناست که ما باید به فکر کار دیگری باشیم.

منبع : روزنامه اعتماد

مطلب پیشنهادی

قیمت فیش حج تمتع 1403

ثبت نام عتبات عالیات عرفه ۹۷ : خرید فروش فیش حج تمتع یا واجب توسط حاج رجب

ثبت نام عتبات عالیات عرفه ۹۷ : خرید فروش فیش حج تمتع یا واجب توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *